تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - مطالب هفته چهارم اردیبهشت 1397
دوشنبه 31 اردیبهشت 1397  10:06 ب.ظ

بازاریابی موفق با درک چرایی و چگونگی رفتار مصرف کنندگان آغاز می شود. رفتار مصرف کننده شامل فرآیندهای روانی و اجتماعی گوناگونی است که قبل و بعد از فعالیت های مربوط به خرید و مصرف وجود دارد. پاسخ به سوالاتی مانند اینکه چرا افراد یک محصول یا نام و نشان به خصوصی را بر دیگری ترجیح می دهند مربوط به همین حوزه است.


نظرات()   
   
دوشنبه 31 اردیبهشت 1397  08:21 ب.ظ
نوع مطلب: (فروشگاه ،) توسط: محمد افشار

پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری در فضای مجازی

پاورپوینت-مدیریت-ارتباط-با-مشتری-در-فضای-مجازیپاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری در فضای مجازی، در حجم 16 اسلاید. امروزه اینترنت به عنوان بستری مناسب برای انجام بسیاری از تبادلات تجاری مطرح شده و مشتریان در دنیای مجازی امروز نیازهای متفاوتی دارند که پرداختن به آنها از طریق شیوه های سنتی هرگز مقدور نمی‌باشد ...


دانلود فایل


نظرات()   
   
دوشنبه 31 اردیبهشت 1397  08:15 ب.ظ
نوع مطلب: (فروشگاه ،) توسط: محمد افشار

تحقیق مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار

تحقیق-مهندسی-مجدد-فرآیند-کسب-و-کارتحقیق در مورد مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار در 35 صفحه در قالب فایل word و قابل ویرایش. مهندسی مجدد فرآیند کسب و کار (BPR)، به معنای تفکر مجدد، بازطراحی رادیکالی (اساسی) فرآیندهای کسب و کار، جهت بهبود چشمگیر براساس شاخص های کلیدی عملکرد (هزینه، کیفیت و سرعت و ...


دانلود فایل


نظرات()   
   

این روزها همه ترجیح می‌دهند کودکانشان کدنویسی و علوم تکنولوژیک یا به اصطلاح STEM (علوم فنی، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات) یاد بگیرند.

به‌عنوان یکی از موسسان و مدیرعامل یک استارت‌آپ تکنولوژی در حال رشد، باید بگویم مخالف آموزش کدنویسی به کودکان نیستم. هیچ‌گاه نمی‌توانستم شرکتم را بدون داشتن سابقه مهندسی راه‌اندازی کنم و همواره روی مهندسان شرکت برای ایجاد محصول حساب می‌کنم. همچنین می‌دانم سوق دادن دانش‌آموزان به سوی رشته‌های STEM راهی برای به حداقل رساندن تهدید از بین رفتن مشاغل به واسطه هوش مصنوعی است. به گزارش دنیای اقتصاد، اما نکته جالب این است که من هنوز فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی را بیشتر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های STEM استخدام می‌کنم و فکر نمی‌کنم این روند به این زودی تغییر کند. دلیل این موضوع را توضیح می‌دهم.

به چند مهندس نیاز داریم: در شرکت من، مثل بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی، تولیدکنندگان نرم‌افزار تنها 15 تا 25 درصد نیروی کار را تشکیل می‌دهند. درحالی‌که کسب‌وکارهای حوزه تکنولوژی در حال شکوفایی هستند، خیلی از مشاغلی که باید افرادی در آنها استخدام شوند، به مجموعه مهارت‌های گسترده‌تری در مقایسه با اصول مهندسی نیاز دارند. به هر حال، تجربه من نشان می‌دهد مشاغلی که واقعا قابل جایگزین شدن نیستند (نه فقط مشاغل آینده، بلکه حتی مشاغل امروزی)، نقش‌هایی هستند که علوم فنی و انسانی را با هم ترکیب می‌کنند. آن دسته از کارکنانم که سوابق تحصیلی در علوم انسانی دارند، دائما نشان می‌دهند دوست دارند مهارت‌های تازه یاد بگیرند و چیزهای جدید کشف کنند. مشاغلی را در نظر بگیرید که با توسعه و بازاریابی محصولات و خدمات تکنولوژی جدید سروکار دارند؛ مثلا تیم‌های فروش باید روابط انسانی را به خوبی بدانند. تیم‌های بازاریابی باید بدانند چه چیزی مردم را به هیجان می‌آورد و چرا. در داخل شرکت، تیم‌های منابع انسانی باید بدانند چگونه یک جامعه و فرهنگ درون‌سازمانی ایجاد کنند تا شرکت بتواند به رشد خود ادامه دهد. جزئیات ساخت یک نرم‌افزار تنها بخش کوچکی از فعالیت یک شرکت تکنولوژی موفق است. این احمقانه است که روند استخدام را تنها به افرادی که سابقه کار در حوزه تکنولوژی دارند، محدود کنم.

تولید در برابر تقاضا : شرکت من در یک برنامه سرمایه‌گذاری (به نام Y Combinator) پرورش یافت؛ جایی که شعار «آنچه دیگران می‌خواهند بساز» را جذب کردم. من و شریکم یک پلت‌فرم مدیریت با محتوای فیلم برای کسب‌وکارها ایجاد کردیم که ستون اصلی آن استفاده از نرم‌افزار بود. اما خیلی سریع فهمیدم که بخش «ساختن» نسبتا راحت‌ترین بخش است و اینکه بفهمید مردم واقعا چه می‌خواهند و چه چیزی نیاز دارند، بخش سخت کار است. اگر ندانید انگیزه‌ها و نیازهای آنها چیست یا چه چیزی آنها را به هیجان می‌آورد یا آزار می‌دهد، به هیچ وجه از محصول شما استقبال نخواهند کرد. بخشی از این موضوع ناشی از کندوکاو داده در مورد پایگاه مشتریان است؛ تقریبا مشابه کاری که باستان‌شناسان در جست‌وجو میان خاک و سنگ انجام می‌دهند تا بدانند انسان‌های گذشته چه رفتاری داشته‌اند. اولین سوالی که مطرح می‌شود تحت‌عنوان «در میان داده‌ها به دنبال چه چیزی هستم؟» به تخصص تجزیه و تحلیل داده نیاز دارد. اما سوال دوم تحت عنوان «این داده‌ها چه معنایی دارند؟» بیشتر به یک متفکر با دانش علوم انسانی نیاز دارد تا پاسخ آن را بیابد. به‌طور کلی، نکته کلی حاصل از این جست‌وجوی داده این است که کمک می‌کند یک کمپین بازاریابی موثر ایجاد کنیم، یعنی پیش‌بینی کنیم چگونه تعداد زیادی از افراد بر اساس اطلاعاتی که ما جمع‌آوری کرده‌ایم، واکنش نشان می‌دهند و رفتار می‌کنند. این سطح از تحلیل کیفی، به تنهایی از خود داده‌ها به دست نمی‌آید و به تفکر نقادانه و درک عمیق از ماهیت انسان نیاز دارد. حتی نقش‌های فنی – مثل مدیریت تولید یا مهندسی – به مبنایی انسانی نیاز دارند. مثلا برخی از طراحان نرم‌افزار شرکت ما سوابقی در هنرهای زیبا دارند. درست است که در این مشاغل مهارت‌های کدنویسی مهم است، اما دانستن کاربردپذیری آن هم به همان اندازه اهمیت دارد. به عبارت دیگر، توانایی انسان در کسب تجربه برای طراحی یک راه‌حل زیبا که از نظر دیگران واقعا مفید باشد، منحصربه‌فرد است.

یادگیری علوم انسانی: دوست دارم مطمئن باشم که در سال‌های آینده، متقاضیان کار مناسبی به ما مراجعه می‌کنند. اگر بی‌رحمانه افراد را به سوی کدنویسی و رشته‌های STEM سوق دهیم، این ریسک وجود دارد که فارغ‌التحصیلان علوم انسانی کمتر و کمتر شوند و من دوست ندارم چنین اتفاقی بیفتد. از یک جنبه، استقبال دوباره از رشته‌های علوم انسانی می‌تواند شروع خوبی باشد. برنامه‌های آموزشی که علوم انسانی و فنی را به یک اندازه ارج می‌نهند، مهارت‌های بیشتری را به دانش‌آموزان و دانشجویان برای شکل‌دهی یک دنیای تکنولوژیک و نه صرفا مونتاژ کردن آن، می‌آموزند. اما تحصیلات رسمی ارزش بیشتری دارد. در نهایت باید گفت صحبت کردن در مورد رشته‌های فنی یا انسانی یا هر رشته دیگری بیش از پیش منسوخ و تکراری به نظر می‌رسد. باید بگویم من افراد را بر اساس تجربه‌ای که دارند استخدام می‌کنم، نه چیزی که در مدرک آنها ثبت شده و بعید می‌دانم شرکت‌های دیگر هم‌چنین کاری نکنند. مسوولان استخدام یک مدرک چاپ شده را در مهارت‌های متقاضیان کار ناقص می‌دانند. استخدام نیرو بر اساس مهارتی که فرد 5 یا 10 سال پیش در یک موسسه آکادمیک فراگرفته، مثل این است که ورزیدگی یک ورزشکار را بر اساس ماراتنی که 5 یا 10 سال پیش دویده بسنجیم.

یادگیری – به‌خصوص در عصر هوش مصنوعی که همه چیز به سرعت تغییر می‌کند و شغل‌های تازه ظهور می‌کنند و شغل‌های قدیمی از بین می‌روند – باید مستمر و چندشاخه‌ای باشد. این یعنی افرادی که در علوم انسانی تحصیل می‌کنند باید مهارت‌های فنی و تکنولوژیک خود را ارتقا دهند و افرادی هم که در رشته‌های مهندسی تحصیل می‌کنند، باید آگاهانه علوم انسانی را بیشتر وارد زندگی خود کنند. مثلا من برای اینکه این شکاف را در تحصیلات رسمی خودم پر کنم، شروع به مطالعه کتاب‌های فلسفه و روانشناسی کردم و نیم‌نگاهی به افزایش دانشم در علوم رفتاری دارم که می‌تواند کلید کارم به عنوان یک کارآفرین موفق باشد. درست است؛ مشاغل آینده کدنویسی و مهارت‌های تکنولوژی را طلب می‌کنند. اما مشاغلی که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین آنها شود به خلاقیت، سازگاری و استعدادپروری نیاز دارند.


منبع: دنیای اقتصاد


نظرات()   
   

جلب اعتماد مشتری کلیدی ترین عامل افزایش میزان فروش محصولات برند است که تنها با صداقت، روراستی، شفافیت و اهمیت به بازخورد مصرف کننده امکان پذیر می شود.

همان طور که احتمالا تاکنون تجربه کرده اید، سراسر اینترنت پر از اخبار تقلبی و تیترهای مبالغه آمیز به منظور افزایش تعداد کلیک و بازدید از سایت شده است. بنابراین جذب مخاطب از طریق بازاریابی محتوا نیازمند جلب اعتماد مشتری است. برندهای شناخته شده و قدیمی اعتماد مشتری ها را در طول چند سال جلب کرده اند. اما کسب وکارهای کوچک و جدید چگونه می توانند با تولید چند خط محتوای ساده مشتری را به خرید از برند تشویق کنند؟ عوامل تاثیرگذار زیادی وجود دارند، اما صداقت و روراستی دو عامل مهمی هستند که بدون شک رضایت مشتری را جلب می کنند. در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر راه هایی برای جلب اعتماد مشتری می پردازیم.

۱- استفاده از اینفلوئنسرها برای جلب اعتماد

اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی تبلیغ برند توسط افراد معروف، یکی از روش های بازاریابی است که حتما نمونه های آن را در شبکه های اجتماعی دیده اید. این مدل بازاریابی به دو دسته ی میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ و ماکرو اینفلوئنسر مارکتینگ تقسیم بندی می شود. ماکرو اینفلوئنسرها افراد بسیار معروفی هستند که اغلب مردم آن ها را می شناسند. اما میکرو اینفلوئنسرها افرادی هستند که کمتر شناخته شده اند و معمولا کمتر از ۱۰ هزار فالوئر در شبکه های اجتماعی دارند.


این روزها ماکرو اینفلوئنسر مارکتینگ دیگر مانند گذشته جواب نمی دهد؛ زیرا اغلب مصرف کنندگان با تکنیک های این روش بازاریابی آشنا شده اند. با این حال ۸۴ درصد مصرف کنندگان، نقدهای آنلاین را به اندازه ی پیشنهاد محصول از طرف دوستانشان قبول دارند. همچنین تنها ۲۳ درصد خریداران معتقدند فروشنده ی محصول در انتخاب آن ها نقش داشته است. پس سایر روش های اینفلوئنسر مارکتینگ هنوز هم به جلب اعتماد مشتری کمک می کند.

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ مخاطبان را ۶۰ درصد بیشتر با برند درگیر می کند زیرا این افراد شخصا روی مهارت هایشان سرمایه گذاری کرده اند. فالوئرهای کم این افراد مانند دوستان واقعی شان هستند و به حرفی که می زنند اعتماد دارند. درحالی که ماکرو اینفلوئنسرها کسانی هستند که به خاطر چهره یا استعداد بازیگری خود معروف شده اند و شناخت زیادی از برندی که تبلیغ می کنند ندارند. بنابراین بازخورد گرفتن مداوم از افراد کمتر شناخته شده خیلی تأثیرگذارتر از افرادی است که محصول مورد نظر ارتباطی با زمینه ی کاری شان ندارد. مردم دوست دارند معتبر بودن محصول را از شخصی مانند خودشان بشنوند.

۲- شفافیت اهمیت بالایی دارد

همیشه فاصله ی اعتمادی زیادی میان خریداران و فروشندگان وجود دارد. اغلب فروشندگان معتقدند شفاف عمل می کنند؛ اما خریداران چنین چیزی را باور ندارند. به عنوان مثال ۸۵ درصد فروشندگان معتقدند در طول فرآیند فروش در مورد محدودیت های محصول خود صادق بوده اند؛ اما تنها ۳۶ درصد خریداران با آن ها هم عقیده هستند.

اغلب برندها یک جمله یا پیام مشخص دارند که صد درصد به آن وابسته نیستند و به همین دلیل برای مشتری سخت است که حرف های برند را باور کند. مشتری ها دوست دارند ویژگی ها، مزایا و معایب واقعی محصول را بدانند و با دید بهتری برای خرید آن اقدام کنند. مردم توقع ندارند یک محصول از همه نظر کامل باشد. آن ها دوست دارند چیزی که می بینند باور کنند و با دید بازتری محصولی با ویژگی های مورد نظر را خریداری کنند. روراست بودن و صداقت برندها باعث محبوبیت و افزایش میزان فروش محصولات می شود. مشتری ها همچنین دوست دارند به شخصیتشان احترام گذاشته شود. ۶۶ درصد آن ها زمانی که با یک شماره مورد خطاب قرار می گیرند، فروشگاه را برای همیشه ترک می کنند.

۳- تقویت حسن نیت مشتری

مصرف کنندگان دوست دارند به دیگران کمک کنند و بازخورد خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. طبق گزارش ها ۸۴ درصد خریداران تمایل دارند تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهند. با این حال تعداد کمی از خریداران از حسن نیت مشتری به نفع خودشان استفاده می کنند. البته ناگفته نماند که زمان برای همه مهم است و نمی توان انتظار داشت هر مشتری نقد کاملی از محصول بنویسد. این وظیفه ی فروشنده است که با طرح سؤال های چهار گزینه ای نظر خریداران را جویا شود و در اختیار سایر مصرف کنندگان قرار دهد. همچنین نقدها باید بر اساس موضوع دسته بندی شود و در اختیار مشتری های آن محصول قرار بگیرد. بنابراین بهترین کار طرح سؤال و جواب های کوتاه است.

۴- اهمیت دادن به نقد و بازخورد مشتری

همان طور که در ابتدا گفتیم، تعداد اخبار نامعتبر، نقدهای تقلبی و درز اطلاعات کاربران توسط بسیاری از کسب و کارها رو به افزایش است. به عنوان مثال شرکت فیسبوک چند وقت پیش به انتشار اطلاعات کاربرانش متهم شد و شرکت آمازون نیز از کاربران تقلبی برای نوشتن نقدهای مثبت در مورد محصولات استفاده می کرد. انجام چنین کارهایی نه تنها اعتماد مشتری را جلب نمی کند بلکه اعتماد جلب شده را نیز از بین می برد. شرکت Yelp به برخی افراد پول می داد تا برای برندها خاص تبلیغ کند؛ این شرکت نیز اعتماد خود در میان کاربران را از دست داده است و تعداد زیادی از آن ها سایت را برای همیشه ترک کرده اند.

مطمئنا سایت های تخصصی نقد، تنها منبع کاربران برای تحقیق در مورد برند نیستند. این روزها شبکه های اجتماعی تبدیل به یکی از منابع اصلی نقد و بررسی شده اند. تمام لایک ها و کامنت هایی که در شبکه های اجتماعی گذاشته می شوند در حکم بازخورد مشتری عمل می کنند. این یعنی برندها باید دقت بیشتری روی جزئیات داشته باشند و تجربه ی بهتری برای مشتری رقم بزنند.

۵- استفاده از بازخورد مشتری برای پیشرفت

مشتری که زمان می گذارد و نظر خود را در مورد محصولی بیان می کند یعنی اهمیت زیادی برای پیشرفت برند قائل است. درنتیجه کسب وکارهایی که به فکر اعتمادسازی هستند باید از این بازخوردها برای بهبود کیفیت برند استفاده کنند. شما نمی توانید به مشتری بگویید در این زمینه خوب هستید اما در زمینه ی دیگر ضعیف عمل می کنید. این باعث می شود مشتری سراغ برند رقیب برود. بازخوردها بهترین وسیله برای شناسایی نقاط ضعف و تلاش برای از بین بردن آن ها هستند. برندهایی که عملکرد شفافی دارند، بازخوردهای مشتری را جدی می گیرند و برای بهتر شدن تلاش می کنند. آن ها بعد از مدتی از تمام رقبا پیشی می گیرند و به برندی محبوب تبدیل می شوند.


تکنولوژی و هوش مصنوعی به اندازه ای پیشرفت کرده اند که بسیاری از برندها از ربات ها برای خدمت رسانی به مشتری استفاده می کنند. برقراری روابط انسانی، شفاف بودن و گوش دادن به بازخورد مشتری از عوامل اصلی اعتمادسازی میان مخاطب و برند است.


منبع: فرصت امروز


نظرات()   
   

با استفاده از روش های نوین تبلیغات اینترنتی می‌توان در مدت زمانی قابل قبول و حتی کم به نتیجه‌ای فوق‌العاده دست پیدا کرد. در این روش ها که همگی مبتنی بر دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی و الکترونیکی هستند تلاش می‌شود از ظرفیت های موجود در دنیای مجازی همچون طراحی سایت و رسانه های نوظهور برای رشد و ترقی خود کمک گرفت. روش های نوین تبلیغات اینترنتی در مقایسه با روش های سنتی بازدهی فوق‌العاده‌ای داشته و تمامی محدودیت های روش های قدیمی در آن‌ها از بین رفته است.

روش های نوین تبلیغات اینترنتی

اما روش های نوین تبلیغات اینترنتی کدام موارد هستند؟ در بین این همه متد و روش کدام یک بازدهی بیشتری داشته و کدام یک با ریسک بیشتری همراه است؟ ما برای کسب و کار خود باید از کدام یک از این‌ها استفاده کنیم؟ این‌ها سوالاتی هستند که کسب و کارها در زمان تصمیم برای شروع فعالیت مجازی و آغاز دیجیتال مارکتینگ با آن رو به رو می‌شوند.

بررسی روش های نوین تبلیغات اینترنتی

باید ابتدا شرایط و ویژگی های کسب و کار خود را در نظر گرفت، چون ممکن است بهترین راه دیجیتال مارکتینگ برای یک کسب و کار که بازده زیادی برای آن دارد، برای دیگری عملا بدون سود باشد. با این حال طراحی سایت یکی از ملزومات فعالیت در دنیای مجازی است و بهتر است پیش از هر اقدامی برای داشتن یک شعبه در وب اقدام کنیم.

روش های نوین تبلیغات اینترنتی

اینترنت یک واژه کلی است و در دل آن سرویس های بسیار زیادی وجود دارد. در بین این همه سرویس همچون پیام رسان‌ های موبایلی، ایمیل، سرویس فایل و بسیاری دیگر از موارد، سرویس وب از همه مهمتر است، به طوری که اغلب افراد وب را همان اینترنت و اینترنت را همان وب می‌پندارند، در حالی که وب زیرشاخه‌ای از شبکه جهانی اطلاعات است. به همین دلیل نباید اهمیت طراحی وب سایت در دیجیتال مارکتینگ را فراموش کرد، چون جزو پایه های بازاریابی اینترنتی بوده و در بین بهترین روش های نوین تبلیغات اینترنتی قرار می‌گیرد.

روش های نوین تبلیغات اینترنتی

بعد از آن می‌توانیم در سایر روش های نوین تبلیغات اینترنتی سرمایه‌گذاری کنیم که اغلب آن‌ها برای تمامی کسب و کارها فارغ از بزرگی و یا کوچکی و یا نوع فعالیت مفید هستند. یکی از این موارد فعالیت در شبکه های اجتماعی تحت موبایل است. اما در این زمینه باید سنجیده عمل کنیم. به عنوان نمونه با وجود اینکه فیس بوک بزرگترین شبکه اجتماعی است، اما کاربران ایرانی استقبال خوبی از آن ندارند. پیام رسان واتساپ به عنوان محبوب ترین ابزار انتقال پیام موبایلی نیز چنین وضعیتی دارد.

کاربران ایرانی در عوض این شبکه اجتماعی و پیام رسان، از اینستاگرام و تلگرام استفاده می‌کنند. حتی یک کسب و کار کوچک که فعالیتش به محدوده‌ای خاص محدود می‌شود نیز می‌تواند برای خود یک صفحه اینستاگرامی درست کرده و در آن کسب و کار، نوع فعالیت، محصولات فروخته شده، سرویس‌ های ارائه شده و دیگر موارد را تشریح کند. با فعالیت صحیح می‌توان نه تنها از سراسر شهر، بلکه از سراس کشور کاربران و مشتریان جدیدی برای خود جذب کرد. از بین رفتن محدودیت های جغرافیایی یکی از دلایلی است که کسب و کارهای بزرگ و کوچک را به استفاده از روش های نوین تبلیغات اینترنتی تشویق می‌کند.


منبع: اینتن


نظرات()   
   

هفته گذشته کنفرانس خودروهای پرنده اوبر(Elevate) در لس‌آنجلس برگزار شد، جایی که من با دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر قرار مصاحبه داشتم. برای رفتن به آنجا از لیفت (Lyft)رقیب اوبر، خودرو گرفتم تا به آنجا برسم. مقصد من برای راننده بسیار جالب بود و پرسید: خودروهای پرنده؟ خندید و گفت: از خودروهای خودران باید بهتر باشند. راننده راست می‌گفت، این روزها با توجه به اتفاقات مختلفی که برای خودروهای خودران اوبر رخ داده به نظر می‌رسد پروژه‌های خودروهای پرنده زودتر به نتیجه برسد. دو ماه قبل پس از آنکه یک خودروی خودران اوبر در هنگام آزمایش با یک عابر تصادف کرد، تمام آزمایش این خودروها در سراسر آمریکا متوقف شد. ماموران فدرال هنوز مشغول تحقیق درباره آن حادثه هستند. خسروشاهی در پایان کنفرانس Elevate به بلومبرگ گفت طی چند ماه آینده تست خودروهای خودران اوبر دوباره از سرگرفته می‌شود. بدون درنظر گرفتن نتیجه تحقیقات خسروشاهی می‌گوید که برنامه آینده این شرکت را آماده کرده است.

خسروشاهی ۴۸ ساله مسیر زندگی همواره رو به رشدی داشته است. او در تهران و در خانواده‌ای مسلمان و ثروتمند به دنیا آمد اما قبل از انقلاب او به همراه خانواده‌اش ایران را ترک کرده و ابتدا به جنوب فرانسه و سپس به شمال ایالت نیویورک رفتند.   خسروشاهی در سال ۲۰۰۱ مدیرعامل شرکت Expedia شد و آن را به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های آمریکا تبدیل کرد. او از همان زمان با ۶/  ۹۴ میلیون دلار حقوق سالانه یکی از مدیران ارشدی بود که بالاترین حقوق را در آمریکا دریافت می‌کنند. بعد از بحران‌هایی که برای اوبر در سال ۲۰۱۷ رخ داد، خسروشاهی جایگزین بنیان‌گذار اوبرتراویس‌کالانیک شد و از آن زمان تاکنون رشته فعالیت‌های او در اوبر چشمگیر بوده است، هرچند اوبر در سال ۲۰۱۷ به خاطر بحران‌هایی که پشت‌سر گذاشت ۵/  ۴ میلیارد دلار ضرر کرد. در حالی که رقیب آن Lyft به افزایش ارزش خود ادامه داد و تا پایان سال ۳۰ درصد درآمد بازار تاکسی اینترنتی را به خود اختصاص داد. با این حال هنوز فاصله لیفت با اوبر بسیار زیاد است چراکه اوبر ۷۰ درصد این بازار را در اختیار گرفته است. با این حال خسروشاهی می‌خواهد هسته اصلی کسب و کار اوبر را که بر خودرو بنا شده از وضعیت فعلی فراتر ببرد. احتمالا او به دوچرخه، اتوبوس، اجاره خودرو و شاید تاکسی‌های پرنده اشاره دارد اما حرکت در این مسیر جدید نوعی تغییر مسیر از بازار تاکسی اینترنتی است. 


بحث خودروی پرنده را از گذشته اوبر به ارث برده‌اید چه چیز به‌خصوصی شما را قانع کرد که این طرح ارزش حمایت دارد؟

چیزهای مختلف. یکی اینکه من به سرعت متوجه شدم آینده اوبر نمی‌تواند فقط بر خودرو باشد، به همین دلیل ما باید جهتمان را از سمت خودرو به مرزهای وسیع‌تری از حمل‌ونقل ببریم. ظرفیت شهرها محدود است و جهت حرکت در آن‌هم، به همین دلیل ما باید روی راهکارهای سه‌گانه (حرکت روی زمین، زیرزمین و آسمان) و مدل‌های ترکیبی فکر کنیم. به همین دلیل از نظر من اوبر باید از یک پلت‌فرم عظیم و بین‌المللی تاکسی اینترنتی به سمت ۶ حمل‌ونقل از نقطه A به B باشد. به همین دلیل من با تیمم انواع پروژه‌ها و راهکارها را در این زمینه بررسی کرده‌ و مدل‌های حمل و نقل شهری در ۲۰ تا ۳۰ سال آینده را مشخص کرده‌ایم. ما فکر می‌کنیم حرکت عمودی (پرواز) در معادلات آینده حمل‌ونقل ضروری است. در سایر مسیرها دیدید که ما اخیرا شرکت اشتراک دوچرخه Jump را خریدیم و در آینده نیز موارد دیگری رخ خواهد داد.

 خرید Jump حرکت بسیار جالبی از سوی اوبر بود. چه چیزی در این چشم‌انداز چندوجهی آینده می‌بینید؟

خب، اولین چیز این است که ما باید یک چیز خوب ایجاد کنیم و سپس بزرگ‌کردن آن را آغاز کنیم. ما در اوبر در این زمینه خیلی خوبیم یعنی یک محصول پیدا می‌کنیم که اندازه بازار بسیار خوبی دارد و بعد آن را در سطح جهانی توسعه می‌دهیم و به‌هم متصل می‌کنیم. به این ترتیب مثلا شما در سیستم چند ماژوله دوچرخه می‌گیرید تا به یک مرکز خودروهای هوایی برسید و از آنجا با خودروی هوایی به فرودگاه می‌روید. ما می‌خواهیم کمک کنیم مجموعه این عناصر سفر چند گانه (دوچرخه، خودرو، تاکسی پرنده و...) به شکل بسیار ساده‌ای به کاربر عرضه شود.

 آیا نگران شده‌اید که اپلیکیشنی درست کنید که بسیار پیچیده باشد؟ با انبوهی از انتخاب‌ها که مشتریان را سردرگم کند؟

بله، بله و بله. چالش هم همین‌جاست و به همین دلیل باید به سمت یکی کردن عالی این مجموعه پیش برویم. ما الان در زمینه تنظیم رابطه بین دو نفر در داخل یک خودرو عالی هستیم. یک دقیقه همکاری اضافه بین دو نفر شانس بروز اشتباه را افزایش می‌دهد اما به مرور بهتر شده‌ایم، الان شرکتی هستیم که به شکل درخشانی تمام مدل‌های مختلف حمل و نقل را با تجربه کاربری تلفیق کرده‌‌ایم، درحالی که کاربر فقط یک بار پرداخت انجام می‌دهد.

 درست است اما همین حالا پروژه جاه‌طلبانه خودروهای الکتریکی عمودپرواز را در برنامه دارید. می‌خواهید تست‌های آن را در سال ۲۰۲۰ شروع کنید و تجاری‌سازی آن را از ۲۰۲۳ آغاز کنید. چقدر مطمئنید می‌توانید به این اهداف برسید؟

اولین چیزی که شما باید انجام بدهید این است که یک هدف تعیین کنید که به آن باور دارید و سپس بازیگران صنعت و شرکای خود را در مقابل آن هدف قرار دهید. بخشی از دلایلی که من الان اینجا هستم این است که می‌توانم چهره به چهره با این افراد رودررو شوم و از آنها بپرسم: «ما می‌توانیم تا ۲۰۲۰ آن را بسازیم؟» و تاکنون پاسخ‌ این بوده که بله. ما شرکای متعددی داریم که به‌شدت مشغولند. آنها پتانسیلی را که در این فضا وجود دارد و اهمیت و جذابیت کاری را که ما انجام می‌دهیم درک کرده‌اند. نکته اینکه ما به دنبال محصولی فقط برای ثروتمندان یا کسانی که به‌طور مضحکی ثروتمند شده‌اند نیستیم، ما می‌خواهیم روی تولید انبوه کار کنیم، محصولی که برای همه شهرنشینان قابل دسترس باشد.

 خوشحالم بین ثروتمندان و ثروتمندان مضحک تفاوت قائل شدید.

 تفاوت وجود دارد.

من با افراد زیادی که الان در حمل و نقل عمومی کار می‌کنند صحبت کرده‌ام، وقتی درباره این ایده(جابه‌جایی با خودروی پرنده) می‌شنوند، باور نمی‌کنند. آنها احساس می‌کنند تنها راه واقعی برای جابه‌جایی میلیون‌ها نفر از مردم در شهر اتوبوس و قطار است.

وقتی ما درباره پلت‌فرم اوبر یعنی رفتن از نقطه A به B صحبت می‌کنیم به این باور داریم که اتوبوس یا قطار بخشی از این عرصه است. ما نمی‌خواهیم یک پلت‌فرم عمودی جایگزین همه وسایل دیگر بسازیم و قرار هم نیست همه آن را ما بسازیم. نمونه آن Elevate است که ما آن را نمی‌خواهیم بسازیم، ما استاندارد تعیین می‌کنیم و شرکایمان آن را می‌سازند. به همین دلیل مسیر گشوده‌ای برای گفت وگو با شهرداری‌ها، قانون‌گذاران و سیستم‌های حمل‌ونقل شهری در این زمینه داریم و می‌خواهیم با همه آنها شراکت کنیم تا همه آنها از جمله اتوبوس‌ها، مترو و قطار در نهایت از داخل اپلیکیشن اوبر قابل دسترس باشد.

 خودروهای پرنده و پروژه Elevate به سرمایه و هزینه بسیار زیادی نیاز دارند و اوبر سال گذشته ۵/  ۴ میلیارد دلار ضرر کرد...

به خوبی از آن مطلعم.

 مطمئنم همین‌طور است. آیا این روش درستی برای استفاده از منابع این شرکت است؟

خب ما شرکتی نیستیم که صاحب خودرو باشیم. رانندگان ما شرکای ما هستند و به همین دلیل هم انتظار نداریم که از منابع‌مان برای تولید این خودروها هزینه کنیم.   الان شرکای فوق‌العاده‌ای وجود دارند مانند Embraer و استارت‌آپ‌هایی که واقعا دارند روی محدودیت‌های دیزاین و امکانات این خودروها کار می‌کنند. از نظر سرمایه ما نمی‌دانیم سرمایه قرار است از کجا بیاید اما فکر نمی‌کنیم در این مدل نیازی به این باشد که ما تامین‌کننده سرمایه باشیم.

 پس اوبر تقاضا برای یک محصول را تولید می‌کند و سپس شرکای شما یعنی ملاکان و تامین‌کنندگان قطعات به میان می‌آیند و...

ما تقاضای زیادی را با خود می‌آوریم به شکلی که از نظر اقتصادی تولید انبوه به‌صرفه شود. ما ایجاد تقاضا و رهبری ارکستر را به عهده می‌گیریم و سپس با کمک شرکا و بازیگران متعدد Skyport‌ها و ملاکان کل قطعات این تصویر را به‌هم وصل می‌کنیم.

 شما از Expedia به اوبر آمدید؛ از جهانی که مردم را با سفر به یکدیگر مرتبط می‌‌کرد. از نظر شخصی حس‌تان نسبت به حمل‌ونقل هوایی داخل شهر چیست؟ از نظر شخصی هیچ ارتباطی با این فضا برقرار کرده‌اید؟ یا این فقط چیزی شبیه این است که یک پروژه تجاری است و باید انجام داد؟

ارتباط‌های شخصی در این زمینه داشته‌ام که این موضوعات را به شکل ترسناکی جذاب کرده است اما مهم‌ترین ارزش اکسپدیا دموکراتیزه کردن سفر بود. پنجره‌ای به جهانی باز که هرکسی در آن این قدرت انتخاب را داشت که آژانس مسافرتی خودش باشد. نتیجه آن افزایش تعداد سفر مردم بود و اینکه ماجراجویی‌های بیشتری انجام بدهند. مردم بیشتر از خانه‌هایشان دور بشوند و با افراد جدیدی ارتباط بگیرند، ارتباطاتی که چیزهای خوبی می‌سازد. آنچه اوبر انجام می‌دهد رشد حرکت و ارتباط در داخل شهرهاست. مسافرت شهری ارزان، راحت، مستقل بدون اینکه نیاز به داشتن خودروی شخصی باشد و بدون نیاز به اینکه شما در محله خوبی زندگی می‌کنید یا بد. در بسیاری از شهرهای جهان تاکسی‌ها در مراکز شهر تردد می‌کنند و اگر شما در حاشیه زندگی کنید و بخواهید تاکسی پیدا کنید...  موفق باشید. امن بودن، استقلال سفر و ارزان بودن برای هرشخص و هرجا چیز بسیار مهمی است.

 از نظر امنیت چگونه این اطمینان را ایجاد می‌کنید که شخصی را در خودرو سوار کنید و سپس خودرو پرواز کند و چند صدمتر بالا برود و در سطح شهر تردد کند و این کارها را برای هزاران نفر دیگر تکرار کنید؟ ریسک بالاست و اخیرا هم که شاهد بودیم حتی خودروی خودران اوبر تصادف کرد.

نکته خوب این است که صنعت هوایی یکی از بهترین رکوردها را از نظر ضریب امنیت در جهان دارد. ما می‌خواهیم این ساختمان را با کمک بازیگران بزرگ این صنعت FAA، ناسا و دپارتمان حمل و نقل در شهرهای مختلف تکمیل کنیم. ما نمی‌خواهیم چرخ را دوباره از نو اختراع کنیم، ما فقط می‌خواهیم سرعت توسعه در سیکل این کار را نسبت به سایر بخش‌های هوانوردی بیشتر کنیم. اما قصد نداریم امنیت را فدای سرعت کنیم. ما الان بامقاماتی کار می‌کنیم که در زمینه امنیت هوایی تخصص دارند، هیچ مکانیزم حمل و نقلی چنین رابطه‌ای ایجاد نکرده است. این ترکیبی از کار انسان و ماشین است. مردم معمولا انسان و ماشین را مقابل هم می‌گذارند اما بهترین ترکیب کار کردن این دو با هم است.

 به تدریج به سمت سرویس‌های بدون خلبان خواهید رفت؟

می‌تواند اینگونه شود اما فکر نمی‌کنم در هنگام رونمایی از سرویس اینگونه باشد. این حداقل عقیده شخصی من است، شاید کسی در آینده مرا شگفت‌زده کند.

احساستان نسبت به چالش‌های تکنولوژیک و مقرراتی که امروز با آنها روبه‌رو هستید چیست؟ الان چالش خودروهای خودران را دارید همین‌طور با مقررات گذاران ایالت کالیفرنیا در مورد اقتصاد گیگی به اختلاف برخورده‌اید. اینها چالش‌های بزرگی هستند.

بسیار مشغولم. آنچه اوبر را مشغول می‌کند این است که ما فقط یک شرکت دیجیتالی نیستیم، ما یک شرکت دیجیتالی هستیم که با موضوعات روزمره زیادی روبه‌روست و باز آنچه ما را متفاوت می‌کند این است که سطح چالش‌ها هم بسیار وسیع است، ضمن اینکه بی‌سابقه بوده است. شما باید با مقررات‌گذارها و مقامات شهری مختلف صحبت کنید، پس آیا این جلوی سرعت رشد شما را می‌گیرد؟ بله اما به هر حال ما میهمان شهرهایی هستیم که به آنجا رفته‌ایم و باید بالاخره بر اساس قوانین آنجا کار کنیم.


منبع: دنیای اقتصاد


نظرات()   
   
دوشنبه 31 اردیبهشت 1397  06:21 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

هنگامی که نام کارآفرینی می آید ناخودآگاه نام "سیلیکن ولی" که زادگاه شرکت هایی چون اپل و فیس بوک است، به ذهن انسان خطور می کند اما اوضاع در حال تغییر است و شرق آسیا مهد جدید کارآفرینی خواهد بود.


به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، یکی از پیشروترین مناطق جهان در کسب و کارهای جدید، شرق آسیاست. این مناطق به دلیل دسترسی به بازارهای در حال رشد، نیروی کار ماهر و رقابت پذیری در هزینه ها به نسبت سیلیکن ولی و سایر همتایان غربی آن ها، در حال ربودن گوی سبقت از سایر نقاط هستند
به جز هزینه ها، معیارهای دیگر این رده بندی شامل نگاه جامعه به کارآفرینی، در دسترس بودن جذب سرمایه گذاری و دسترسی به بازارهای محلی مد نظر قرار گرفته اند. از هشت شهر برتر شناسایی شده برای کارآفرینی، چهار شهر در چین قرار دارند.
این هشت شهر عبارت اند از:
۱-پکن: پایتخت چین برترین شهر برای آغاز کسب و کار جدید در آسیا معرفی شده است. این شهر میزبان ۷۰۰۰ استارت آپ و ۴۰ استارت آپ تک شاخ (شرکتی با ارزش ۱ میلیارد دلار یا بیشتر) است و فرصت ها و استعدادهای سرشاری در این ابرشهر وجود دارد. مناطق " ژانگ گونکن" که از آن به عنوان سیلیکن ولی چین نام برده می شود و هم چنین " های دان" که زادگاه شرکت های مشهوری چون " ژیائومی" و " بایدو" هستند در این شهر قرار دارند.
۲-شانگهای: یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان که هزینه زندگی در آن مطلوب است. این شهر که در حال حاضر میزبان بیش از ۲۰۰۰ استارت آپ است، پس از پکن دومین شهر برتر در این زمینه به شمار می رود.
۳-شنژن: این شهر در دهه های اخیر موفق شده است از یک بندر ماهیگیری فقیر به قطب حمل و نقل چین با ۱۲.۵ میلیون جمعیت تبدیل شود. استارت آپ های موفقی چون " تن سنت" و " وان پلاس" در این شهر متولد شده اند. این شهر که بهشت سخت افزاری چین محسوب می شود، عملکرد بسیار موفقی در جذب سرمایه گذاری داشته است.
۴- هنگ‌کنگ: این بندر از سال ها پیش یکی از مراکز پیشرو در امور مالی در سطح جهانی بوده است. این شهر میزبان حدودا ۲۰۰۰ استارت آپ است و اخیرا نیز نخستین شرکت ثبت شده در آن موفق شد به جمع تک شاخ ها بپیوندد.
۵-فوکو اوکا: این شهر به لطف حمایت قاطع سوئیشیرو تاکاشیما- شهردار این شهر- توانسته است مرکز استارت آپ ها در ژاپن باشد. این شهر به افراد مبتکر برای پیاده سازی ایده هایشان ویزای شش ماهه می دهد و به کارآفرینان محلی نیز وام هایی تا مبلغ ۲۳۲هزار دلار اعطا می کند. این شهر دومین شهر در حال رشد ژاپن و دارای بیشترین جمعیت جوان این کشور است.
۶-توکیو: پایتخت ژاپن علی رغم عملکرد خیره کننده خود در دهه های قبل، از رقبای خود عقب افتاده است و سرمایه گذاری روی بخش های نوآورانه کندتر شده است. یکی از اصلی ترین مشکلات توکیو مشکل پیر شدن جمعیت این شهر است که گریبان گیر کل ژاپن شده است.
۷-سئول: این شهر خانه نیمی از جمعیت ۵۰ میلیونی کره جنوبی است و ۳۵۰۰ استارت آپ در ان و به ویژه در منطقه " گانگ نام" فعالیت دارند. در تلاش برای ایجاد اقتصادی نوآور، دولت کره جنوبی سرمایه گذاری سنگینی روی استارت آپ ها انجام داده و حتی اخیرا نخستین وزیر استارت آپ و بنگاه های کوچک و متوسط خود را منصوب کرده است.
۸-تایپه: این شهر با جمعیت کمتر از سه میلیون نفر، یکی از مدرن ترین شهرهای منطقه است و از مراکز جهانی ساخت و تولیدسخت افزار و مهندسی شبکه است. دولت این کشور برای تقویت استارت آپ های این کشور، تسهیلاتی نظیر ویزا و وام برای افراد خلاق خارجی در نظر گرفته است.

منبع: ایسنا


نظرات()   
   
دوشنبه 31 اردیبهشت 1397  05:48 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

این روزها مجموعه رستوران های مکدونالد در حال انجام تبلیغات گسترده برای ترویج استفاده از اپلیکیشن سفارش غذایش می باشد نکته ای که اینجانب را بر آن داشت تا تمرکزی بر تبلیغات حال حاضر مکدونالد داشته باشم استفاده از مقوله بازی با اصطلاحات بود. قطعا دیدن کلمات و اصطلاحات دیرین هر زبانی با جایگزین نمودن واژه های مشابه و هماهنگ، ضمن ایجاد ایهام، به مذاق مخاطب خوش می آید.
در تبلیغات از اصطلاح TIME FLIES که گذر سریع زمان را نشان می دهد استفاده شده و به جای آن از TIME FRIES استفاده شده که اشاره جالبی به سفارش پیشاپیش غذا با تاکیدی بر سیب زمینی سرخ کرده مشهور مکدونالد دارد

مک دونالد: TIME FRIES


دکتر لیلا شیرازی

منبع: ام بی ای نیوز


نظرات()   
   

 این مرکز  با حضور خبرنگاران و مسوولان شرکت های ایرتویا، نگین خودرو و هلدینگ ناصح در فضایی به مساحت 4300 متر مربع افتتاح شد که  3650 متر مربع آن به تست خودرو  و 650 متر مربع آن به آمورش کارمندان این شرکت‌ها اختصاص داده شده است.

 اولین مرکز تخصصی تست درایو تویوتا و رنو

 اولین مرکز تخصصی تست درایو تویوتا و رنو

 اولین مرکز تخصصی تست درایو تویوتا و رنو

با افتتاح این مرکز مدرن امکان تست و تجربه رانندگی با محصولات تویوتا و رنو به صورت رایگان ایجاد شده است ضمن اینکه طبق برنامه اعلام شده به زودی امکان تست خودروهای جیلی نیز فراهم می‌شود.

 این مرکز با نظارت نمایندگان بین المللی تویوتا، رنو و جیلی ساخته شده و هدف از ساخت آن لمس کیفیت خدمات ارائه شده در کشورهای پیشرفته برای خریداران ایرانی  است به طوری که پیش از خرید بتوانند خودرو را در محیطی استاندارد آزمایش کنند.

 اولین مرکز تخصصی تست درایو تویوتا و رنو

 اولین مرکز تخصصی تست درایو تویوتا و رنو

بر اساس این گزارش ثبت‌نام  برای تست خودروها رایگان است و متقاضیان می‌توانند با ثبت نام در سایت ایرتویا و نگین خودرو در این پیست حضور یافته و خودروهای تویوتا و رنو را از نزدیک مورد بررسی و آزمایش قرار دهند. زمان تست درایو برای هر فرد ثبت نام شده نیز نیم ساعت خواهد بود.


منبع: اقتصاد آنلاین


  • آخرین ویرایش:دوشنبه 31 اردیبهشت 1397
نظرات()   
   
دوشنبه 31 اردیبهشت 1397  05:19 ب.ظ
نوع مطلب: (آریا خبر ،) توسط: محمد افشار

شرکت خودروسازی لامبورگینی با همکاری شرکت ایتال تکنولوژی، از دو مدل دوچرخه برقی و الکتریکی رونمایی کرد.

این روزها که بازار معرفی و رونمایی از خودروهای برقی و الکتریکی در کشورهای جهان داغ و پر تب و تاب شده است بسیاری از شرکتهای خودروسازی عزم خود را برای تولید انبوه خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

کشورهای متعددی در جهان نیز به منظور حفاظت از محیط زیست، کاهش آلودگی صوتی و هوا و همچنین افزایش کیفیت زندگی و سلامت شهروندان، با وضع و اجرای قوانین و مقررات جدیدی به حمایت از صنعت نوظهور خودروهای برقی و پاک پرداخته‌اند.

در این میان علاوه بر خودروهای سواری و شخصی، بازار رونمایی از خودروهای سبک و سنگین بسیاری همچون کامیون، کامیونت، وانت، اتوبوس و همچنین موتورسیکت و دوچرخه نیز داغ شده است هرچند که سابقه حضور موتورسیکلت و دوچرخه های برقی و الکتریکی در خیابان های شهرهای جهان از سایر وسائل نقلیه مشابه بیشتر است.

حالا شرکت لامبورگینی که سالهاست به طراحی و ساخت خودروهای لوکس و پرقدرت در جهان معروف است، با همکاری شرکت ایتال تکنولوژی از دو مدل کوهستانی و جاده ای دوچرخه های تمام برقی و الکتریکی پرده برداری و رونمایی کرده است تا بدین ترتیب، ورود خود به جمع تولیدکنندگان وسائل نقلیه برقی و دوستدار محیط زیست را به جهانیان اعلام کند.

طبق گزارش های منتشر شده از سوی این خودروساز، فروش دوچرخه های الکتریکی لامبورگینی در ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

البته این نخستین باری نیست که این شرکت با تولیدکنندگان دوچرخه برای ساخت مدل های مسابقه ای از این وسیله نقلیه کوچک و سبک وارد همکاری شده بلکه تاکنون دو بار سابقه همکاری با چنین شرکت هایی را در کارنامه خود داشته است. اما حالا همکاری این خودروساز معروف با شرکت ایتال تکنولوژی به معرفی و عرضه محصول جدید و پرقدرتی انجامیده است که به طور قطع، رضایت مشتریان و کاربرانش را به ارمغان خواهد آورد.

گرچه هنوز مشخصات دقیق و جزئیاتی از این دوچرخه برقی (e-bike) لامبورگینی منتشر نشده و در دسترس نیست اما آنچه که معلوم و مشخص است آن است که هر دو مدل کوهستان و جاده این دوچرخه الکتریکی در کشور ایتالیا طراحی و تولید شده اند که مهندسین مربوطه برای آنها حدودا بالغ بر پنج سال زحمت کشیده و تحقیق کرده اند.  

از آنجایی که فروش دوچرخه های برقی لامبورگینی از ماه آینده کلید زده خواهد شد، مشتریان موردنظر و علاقمند قادر خواهند بود آن را به صورت آنلاین و اینترنتی و یا از خرده فروشان بین المللی سفارش دهند.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

دوچرخه برقی


منبع: اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
آخرین پست ها

پاورپوینت ارائه نمایشی درباره مدیریت روابط مشتریان..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

پاورپوینت چگونگی راه اندازی یک کسب وکارخوب در دنیای امروز..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

درس‌هایی برای استفاده از فضای مجازی در کسب و کار ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

۵ توصیه به کارآفرین‌های تازه کار ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

۸ طرز فکری که در کارآفرینان باید تغییر کند ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

نیم‌وجبی‌های میلیاردر استارتاپی ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

علی‌بابا بازنشسته می‌شود ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

صدای پای گوشی مبتنی بر بلاک‌چین می‌آید! ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

کدام گوشی‌های هوشمند بهترین باتری را دارند؟ ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

اتصال به «وای‌فای»‌های رایگان بی‌خطر نیست ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

آشنایی با ویژگی‌های اپلیکیشن راننده ماکسیم ..........سه شنبه 19 شهریور 1398

رشد خودروهای برقی در اروپا ..........سه شنبه 19 شهریور 1398

اوبر به رانندگانش وام می‎دهد ..........سه شنبه 19 شهریور 1398

کدام کشورها مشتری گوشی‌های ۵G هستند؟ ..........سه شنبه 19 شهریور 1398

بهترین‌های روز دنیای تکنولوژی ..........سه شنبه 19 شهریور 1398

پاورپوینت مدیریت سازمان های ورزشی..........شنبه 5 مرداد 1398

پاورپوینت ارزشیابی شایستگی کارکنان..........شنبه 5 مرداد 1398

چرا کسب و کار ما به سایت رسمی نیاز دارد؟ ..........شنبه 5 مرداد 1398

از الگوی بازاریابی دقیق چه می‌دانیم؟ ..........شنبه 5 مرداد 1398

راهکارهای تعامل با مشتریان سختگیر ..........شنبه 5 مرداد 1398

همه پستها