تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - ۵ نکته مشترک در انتخاب نام شرکت‌های بزرگ

انتخاب نام مناسب برای استارتاپ یا شرکت تان مهم تر از آن چیزی است که فکر می کنید. یک نام مناسب و هوشمندانه طرفداران تان را تحت تاثیر قرار می دهد و توجه آنها را جلب می کند. بالعکس یک نام پیش پاافتاده یا کپی شده آن شور و شوقی را که برای راه اندازی این کسب و کار داشته اید، به مشتریان احتمالی تان انتقال نمی دهد.

 خوشبختانه هیچ گاه برای تغییر نام شرکت دیر نیست. صاحبان بعضی از موفق ترین کسب و کارهای دنیا، بعد از آنکه ایده بهتری به ذهنش خطور کرد، نام شرکت شان را تغییر دادند. زیراکس در ابتدا شرکت عکاسی هالوید نام داشت و داتسون نام قبلی نیسان بود؛ LG نیز مخفف نامی است که از ادغام دو شرکت Lucky و GoldStar به دست آمد. یک نام عالی می تواند ناگهان به ذهن تان خطور کند یا اینکه آن را بعد از مدتی فکر کردن پیدا کنید.

دستورالعمل جادویی برای ایجاد یک نام عالی وجود ندارد، اما تمامی نام های تاثیرگذار دارای 5 ویژگی مشترک هستند که در ادامه آنها را توضیح می دهیم:

1ـ بهترین نام ها، نام هایی به یادماندنی هستند

برای انتخاب نام مناسب عجله نکنید، ابتدا هر نامی را که به ذهن تان می رسد، بنویسید، سپس این نام ها را سبک و سنگین کنید و تصمیم نهایی را بگیرید. بین این دو مرحله یک هفته یا بیشتر به خودتان فرصت بدهید و تمام جوانب را به خوبی حلاجی کنید.

حتی بعد از آنکه نام های مناسب را یافتید، بگذارید بارش فکری تان باز هم ادامه داشته باشد. در نهایت بهترین نام ها را بدون نیاز به مراجعه به لیست تان به خاطر خواهید آورد، در واقع سرعت فراخوانی این نام‎ها از حافظه تان شما را متعجب خواهد کرد؛ چنین نام های به یادماندنی ای حلال مشکلات هستند. اگر نامی ملکه ذهن تان شده است، احتمالاً از یاد و ذهن مشتریان تان نیز پاک نخواهد شد.

2ـ هرچه کوتاه تر، بهتر

وجه اشتراک نایک، اپل، فیس بوک، توییتر، پیکسار و ایبی چیست؟ تمام آنها شرکت هایی بسیار موفقند که نام شان فقط دو هجا دارد.

نام های کوتاه تر بهتر در یاد می مانند، بنابراین سعی کنید هوشمندانه نامی کوتاه و موثر را انتخاب کنید که به راحتی فراموش نشود. در عین حال دقت کنید که در دام و عبارت سازی و صنایع ادبی مانند جناس نیفتید؛ شاید این عبارات جالب باشند، اما این بامزه بودن غالباً به ضررتان تمام می شود. به یاد آوردن کامل و صحیح نامی مانند «دنیای دیوانه دیوانه دیوانه کامپیوتر» دشوار است، به علاوه برخی تمایلی ندارند تا شرکتی با چنین نامی را به دوستان خود معرفی کنند.

3ـ بهترین نام ها کاربردی نیز هستند

به کارکرد یا خدمت خاصی که شرکت تان ارائه می دهد، توجه کنید. مارک اندرسن، یکی از بنیانگذاران نت اسکیپ، در سال 1998 در حال کار بر روی یک پروژه نرم افزاری منبع باز جدید و رایگان بود. دانیل ارنهافت در کتاب «مارک اندرسن: جنگجوی وب» نوشته است: «اندرسن از مرورگر موزائیک نت اسکیپ راضی بود، اما برنامه هنوز آنقدر سریع و ایمن نبود که کاملاً مورد پسند او باشد، بنابراین اندرسن تصمیم گرفت که برنامه را بازنویسی کند و «گودزیلایی» را خلق کرد که سوئیت اینترنت قبلی اش را کاملاً نابود کرد.»

اندرسن در سال 2002 موزائیک ـ گودزیلا را با نام «موزیلا» به دنیا معرفی کرد؛ موزیلا اینترنت را کاملاً متحول کرد. فایرفاکس، مرورگر وب موزیلا، هنوز هم یکی از پرطرفدارترین مرورگرهای وب در سراسر جهان است.

4ـ بعضی از بهترین نام ها داستانی در پس خود دارند

شرکت تراکتور هالت در روز شکرگزاری سال 1904 عکاسی را برای گرفتن عکس از آخرین تراکتور بخار خود استخدام کرد. با استناد به بیوگرافی موسس شرکت، بنجامین هالت، این عکاس تراکتور را مانند هزارپایی توصیف کرد که در دل دشت می خزد. این نظر به گوش هالت رسید و او مشتاقانه نام هزارپا «Caterpillar» را انتخاب کرد. هالت این نام را در سال 1910 رسماً به عنوان نام تجاری جدید برای شرکت تجهیزات ساخت و ساز خود به ثبت رساند.

درسی که باید از این داستان بگیرید این است که همواره گوش شنوایی داشته باشید؛ الهام هر لحظه ممکن است به سراغ تان بیاید.

5ـ به یادماندنی ترین نام ها زبان خودشان را ابداع می کنند

واژه سازی اولین و خلاقانه ترین راه برای انتخاب نامی فراموش نشدنی است. موسسین گوگل و اسنپ چت نام شرکت شان را در کتاب لغت پیدا نکردند، چون چنین واژه هایی پیش از این وجود نداشت.

دو واژه یا دو مفهوم را با هم ترکیب کنید، املای لغات را تغییر دهید، ذهن تان را باز بگذارید و خودتان را محدود نکنید. مشتریان برندهای خطرپذیر و مستقلی را دوست دارند که سعی می کنند خودشان را از رقبای محافظه کار و خسته کننده شان متمایز سازند، بنابراین بگذارید رقبای تان نام هایی تکراری و پیش پا افتاده را انتخاب کنند که فقط توصیفی الکی از نوع فعالیت شان است؛ اما شما همرنگ جماعت نباشید.


منبع: فرصت امروز


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

پاورپوینت ارائه نمایشی درباره مدیریت روابط مشتریان..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

پاورپوینت چگونگی راه اندازی یک کسب وکارخوب در دنیای امروز..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

درس‌هایی برای استفاده از فضای مجازی در کسب و کار ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

۵ توصیه به کارآفرین‌های تازه کار ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

۸ طرز فکری که در کارآفرینان باید تغییر کند ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

نیم‌وجبی‌های میلیاردر استارتاپی ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

علی‌بابا بازنشسته می‌شود ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

صدای پای گوشی مبتنی بر بلاک‌چین می‌آید! ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

کدام گوشی‌های هوشمند بهترین باتری را دارند؟ ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

اتصال به «وای‌فای»‌های رایگان بی‌خطر نیست ..........پنجشنبه 21 شهریور 1398

آشنایی با ویژگی‌های اپلیکیشن راننده ماکسیم ..........سه شنبه 19 شهریور 1398

رشد خودروهای برقی در اروپا ..........سه شنبه 19 شهریور 1398

اوبر به رانندگانش وام می‎دهد ..........سه شنبه 19 شهریور 1398

کدام کشورها مشتری گوشی‌های ۵G هستند؟ ..........سه شنبه 19 شهریور 1398

بهترین‌های روز دنیای تکنولوژی ..........سه شنبه 19 شهریور 1398

پاورپوینت مدیریت سازمان های ورزشی..........شنبه 5 مرداد 1398

پاورپوینت ارزشیابی شایستگی کارکنان..........شنبه 5 مرداد 1398

چرا کسب و کار ما به سایت رسمی نیاز دارد؟ ..........شنبه 5 مرداد 1398

از الگوی بازاریابی دقیق چه می‌دانیم؟ ..........شنبه 5 مرداد 1398

راهکارهای تعامل با مشتریان سختگیر ..........شنبه 5 مرداد 1398

همه پستها