مقاله جالب زیر پاسخ این سؤال را می دهد: چه بیزنس هایی از روش های غیرواضح و عجیب پول در می آورند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از هنر مدیریت، روش های زیادی برای پول در آوردن وجود دارند. ولی شاید با روش های زیر کمتر آشنا باشید:

مک دونالد بیشتر از اینکه از فروش همبرگر پول دربیاورند، از فروش «حق امتیاز» شعبه های خود کسب درآمد می کنند. امروزه مک دونالد، یکی از موفق ترین کمپانی های حوزه املاک به شمار می رود.
 زمانی بود که بخش فروش قطعات و تجاری تویوتا بیشتر از فروش خودروهایش درآمد عایدش می کرد. مثلا اتوموبیل های مسابقه ای MG، هزینه قطعاتشان از خود خودرو بیشتر بود.
 کمپانی Best Buy که ظاهرا در حوزه فروش وسایل الکترونیکی فعالیت دارد، حاشیه سود بسیار کمی از این کار می برد. در عوض، عمده سود کمپانی از بخش مالی، گارانتی های طولانی مدت، بیمه، و تعمیرات حاصل می شود.
 شرکت های هواپیمایی ارزان قیمت معمولاً از فروش بلیت، حتی زیان هم می کنند. ولی با استفاده از فروش غذا در هواپیما، هزینه حمل چمدان اضافه، و سیستم رزرو صندلی کسب درآمد می کنند.
 آمازون از فروش کتابخوان های کیندل، سود بسیار کمی دارد. سود اصلی اش از فروش «محتوا» برای کیندل هاست که خود آمازون، اصلی ترین فروشنده ی آن است.
 موسیقیدانان معمولا سود اصلی شان را از تورهایی که برگزار می کنند می برند، نه فروش سی دی هایشان.
 ورزشکاران معروف، ممعمولاً از قراردادهای اسپانسری و تبلیغات، بیشتر از آنچه که از خود ورزش به دست می آورند، کسب درآمد می کنند.
 سود پمپ بنزین ها از فروش بنزین نیز تقریباً صفر است. در عوض، آنها از کارواش، فروش لوازم خودرو، روغن و سایر محصولات مرتبط کسب درآمد می کنند.
 سینماها و تئاترها بیشتر از آنکه از فروش بلیت پول به دست آورند، از فروش پاپکورن و سایر تنقلات کنار سالن سینما کسب سود می کنند.
 مهمترین هدف هر بیزنسی، داشتن مزیت رقابتی بوده که به معنای کسب سود بیشتر نسبت به رقبا است. بهتر است مدل های نامتعارف کسب سود مازاد را شناخته و از آن در تدوین طرح کسب و کار، بهره ببریم.

منبع:اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

بهترین روش برای برنامه‌ریزی بلند مدت در استارتاپ‌ها ..........پنجشنبه 3 اسفند 1396

۵ قانون برای مدیریت موفق پروژه‌‏های بزرگ و پیچیده ..........پنجشنبه 3 اسفند 1396

۳ اشتباه مخرب در مدیریت کارمندان ..........پنجشنبه 3 اسفند 1396

سرمایه‌گذاران فرشته به استارتاپ‌ها چه کمکی می‌کنند؟ ..........چهارشنبه 2 اسفند 1396

نقش EQ بالا در بازاریابی موفق ..........سه شنبه 1 اسفند 1396

در انتخاب تیم تولید محتوا وسواس به خرج دهید! ..........دوشنبه 30 بهمن 1396

چند روش ساده برای کاهش هزینه‌ها در کسب و کار ..........دوشنبه 30 بهمن 1396

با ارزش‌ترین استارتاپ‌ها در آمریکا ..........دوشنبه 30 بهمن 1396

چگونه فضای کاری خود را به محیطی جذاب تبدیل کنیم؟ ..........دوشنبه 30 بهمن 1396

تعیین نقطه آغاز تغییر در کسب و کار ..........چهارشنبه 25 بهمن 1396

مفهوم صحیح استارتاپ ..........چهارشنبه 25 بهمن 1396

چرا کارآفرینان برتر روزشان را با عادت‌های پایدار شروع می‌کنند؟ ..........یکشنبه 22 بهمن 1396

چگونه مانند یک کارآفرین رشد یابید؟ ..........یکشنبه 22 بهمن 1396

۱۰ ویژگی متمایز کننده مدیران موفق ..........پنجشنبه 19 بهمن 1396

چگونه در شبکه‌های اجتماعی مشتری واقعی جذب کنیم؟ ..........چهارشنبه 18 بهمن 1396

۶ نکته کاربردی برای آموزش فروش موفق به کارمندان ..........چهارشنبه 18 بهمن 1396

راهکارها و موانع تشکیل یک تیم موفق کسب و کار ..........چهارشنبه 18 بهمن 1396

۳ نکته اساسی در ارزیابی عملکرد کارکنان ..........چهارشنبه 18 بهمن 1396

شش دلیل برای به روز رسانی طرح کسب و کار خودتان ..........چهارشنبه 18 بهمن 1396

۱۰راه تبلیغ محصول که همچنان مؤثرند ..........دوشنبه 16 بهمن 1396

همه پستها