تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - چگونه نخستین ها در بازار متمایز می شوند؟

موقعیت اصالت محصول، چگونه نخستین ها در بازار متمایز می شوند. به گزارش هورموند، این راهکار می تواند توسط هر شرکتی که برای نخستین بار توانسته موضعی را برای محصولش در بازار به دست آورد، مورد استفاده قرار گیرد.

 

به گزارش فرصت امروز، شعار «لی وایز»، «شلوار جین اصیل» نمونه خوبی از این نوع تعیین موقعیت است. لی وایز با شعار خود روشن می سازد که محصولش اصیل است و گرایش طبیعی مردم را که هر محصول نخست را اصیل می دانند و محصولات بعدی را تنها تقلیدی از محصول اولیه، ارضاء می کند.
همچنین در بسیاری محصولات دیگر نیز مشاهده کرده ایم؛

کوکاکولا: این  یک نوشابه واقعی است!

کمل: این  یک سیگار واقعی است!

سانکا: شما نمی توانید رقیب یک محصول اصیل باشید!

«ما محصولی اصیل هستیم» معمولاً تعیین موقعیت بسیار پرسودی است. پژوهش ها نشان می دهند که نخستین های هر محصولی معمولاً سهم بیشتری از بازار را نسبت به رقبای بعدی به خود اختصاص می دهند.

پژوهش ها نشان می دهند که قوانین طبیعی در مورد تکامل بازار صدق می کند. قانون سوم و چهارم «بوستون کالسلینگ گروپ» نشان می دهد که نخستین نام تجاری در طولانی مدت دو برابر سهم بازار دومین، و چهار برابر سهم بازار سومین را به خود اختصاص می دهد.

قانون «هندری کورپوریشن» می گوید نخستین نام تجاری در ابتدا ۱۰۰ درصد بازار را به خود اختصاص می دهد. دومین نام تجاری که به بازار می آید، نخستین کمی عقب نشینی کرده و ۷۰ درصد بازار به آن تعلق می گیرد، درحالی که دومین نام تجاری بیش از ۳۰درصد سهم بازار را انتظار ندارد و سومین نام تجاری از یک محصول امیدوار است ۱۱درصد سهم بازار را کسب کند.

«رابرت بازل» به اندازه گیری سهم بازار ۵۰۰ کمپانی پرداخت و دریافت که ۷۰ درصد بازارها، ۳۳ درصد سهم خود را به نخستین های بازار، ۱۹ درصد را به دومین ها، ۱۲ درصد را به سومین ها و ۷ درصد را به چهارمین ها می بخشند.


منبع:مارکتینگ نیوز


  • آخرین ویرایش:دوشنبه 8 آبان 1396
  • برچسب ها:کسب و کار ،
نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

مسوولیت بنیادین یک مدیر موفق چیست؟..........چهارشنبه 24 آبان 1396

مشتری واقعا چه چیزی از یک شرکت می‌خواهد؟..........چهارشنبه 24 آبان 1396

اشتباه مهلک مدیریتی که نباید مرتکب شد ..........چهارشنبه 24 آبان 1396

اهمیت فضای مجازی در موفقیت کسب و کار ..........چهارشنبه 24 آبان 1396

زنان ریسک‌پذیرتر از مردان در کسب و کار ..........چهارشنبه 24 آبان 1396

۴ نکته‌ کلیدی شروع کسب و کار آنلاین ..........شنبه 20 آبان 1396

با این شغل‌ها پولدار شوید! ..........شنبه 20 آبان 1396

تجارت وسایل حیوانات خانگی کسب و کاری برای آینده ..........شنبه 20 آبان 1396

برترین مدیران‌عامل دنیا در سال ۲۰۱۷..........شنبه 20 آبان 1396

چرا شرکت‌های بزرگ محصولات زیان آور می‌فروشند؟ ..........شنبه 20 آبان 1396

«صد ایده ی برتر بازاریابی» به چاپ دوم رسید..........دوشنبه 8 آبان 1396

چگونه نخستین ها در بازار متمایز می شوند؟..........دوشنبه 8 آبان 1396

ناهماهنگی‌ های استارتاپ‌ها را به نوآوری تبدیل کنید ..........دوشنبه 8 آبان 1396

استارت‌آپ‌ها در گیرودار قوانین ..........دوشنبه 8 آبان 1396

برگ برنده در کسب و کارهای امروزی ..........دوشنبه 8 آبان 1396

رکورد درآمد ۱۲میلیون تومانی رانندگان اسنپ ..........شنبه 6 آبان 1396

زالو ؛ خون‌آشـام اشتغال‌زا ..........شنبه 6 آبان 1396

سادگی فرآیند؛ اصل مهم در جذب مشتری..........شنبه 6 آبان 1396

مغازه‌های خالی روی دست شهر مانده‌اند ..........شنبه 6 آبان 1396

با این روش‌ها در اوج قله موفقیت کاری قرار بگیرید ..........شنبه 6 آبان 1396

همه پستها