تبلیغات
آریا مارکتینگ، مجله آنلاین بازاریابی،فروش،کسب و کار و کارآفرینی - تغییر نام برند چه مزایا و معایبی دارد؟

یکی از برندهای معتبر در حوزه غذا دانکینز دوناتز است که به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارم نام تجاری برند خود را کوتاه کند و آن را با حذف کلمه دوناتز به دانکین “Dunkin” تبدیل کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و کار، دانکینز دونات دارای یک شخصیت برند پرقدرت است. این برند در بین مخاطبین خود به خوبی جا افتاده بود و مخاطبین با آن ارتباط برقرار کردند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چرا باید یک برند با شخصیت قوی و شناخته شده در بین مخاطبین خود، نام برند خود را تغییر دهد!

شرکت دانکینز به عنوان رهبر صنعت دونات در جهان حکمرانی می‌کند و بیش از ۶۰ درصد سهم بازار را از آن خود کرده است؛ همچنین در حال حاضر ۱۱۳۰۰ شعبه در سراسر دنیا دارد. تغییر نام این برند مطمئناً هزینه‌های فراوانی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان دارد.

اما با هم نگاهی کنیم به برندهایی که در دوره زمانی موفقیت خود، نام برند خود را تغییر داده‌اند.

اصولاً تغییر نام برند با هدف انتقال مزایا و ویژگی‌های مثبت شخصیت برند به نام جدید و فراموش کردن ویژگی‌ها و نقاط منفی و ضعف برند انجام می‌پذیرد. در برخی موارد نیز این تغییرات به خاطر برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مخاطب و شفافیت بیشتر اتفاق می‌افتد.

زمان مناسب؟

زمان مناسب برای تغییر نام برند وقتی است که استراتژی تمرکز شما تغییر می‌کند و می‌خواهید با یک بلندگو آن را به گوش همگان برسانید. همچنین زمانی که بخواهید ارزش برند و مفهوم آن را در ذهن مخاطب تغییر دهید باید به سراغ این تکنیک در برندینگ بروید.

چرا؟

به نظر شما تغییر بنرد دانکینز دوناتز به دانکین ارزش آفرینی بیشتری برای برند دارد؟ یا تنها در راستای ترندهای جدید تغییر نام برندها و کوتاه کردن آنها اتفاق می‌افتد؟

اما یک نکته در تغییر نام برند بسیار مهم است، آیا مشتریان پذیرش این تغییر نام برند را دارند یا خیر؟ آیا تغییر نام در اسم برندی مثل دانکینز دوناتز در ذهن مخاطب و مشتری ایجاد شک و شبهه نمی‌کند؟

قبل از تغییر نام برند باید به چرایی این سوالات فکر کنیم و سپس بر اساس گزینه‌های موجود وارد عمل شویم.


منبع:اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

تفکر استراتژیکی و جایگاه کیفیت در برنامه ریزی استراتژیکی..........دوشنبه 22 مرداد 1397

چرا نظر مخالف در محیط کار مفید است؟ ..........دوشنبه 22 مرداد 1397

۶ روش برای افزایش قدرت پیش‌ بینی تیم‌های بازاریابی و فروش ..........دوشنبه 22 مرداد 1397

این ده مورد خلاقیت شما را نابود می‌کنند ..........دوشنبه 22 مرداد 1397

سرمایه گذارها ارزش یک استارتاپ را چطور مشخص می کنند؟ ..........دوشنبه 22 مرداد 1397

اشتباه‌های مشترک کارآفرینان برای شروع کسب‌ و کار ..........دوشنبه 22 مرداد 1397

چگونه سرمایه شروع استارت‌ آپ را تامین کنیم؟ ..........دوشنبه 22 مرداد 1397

چه افرادی برای کار در محیط استارت آپ مناسب هستند؟ ..........دوشنبه 22 مرداد 1397

پاورپوینت (اسلاید) مشتری مداری..........شنبه 13 مرداد 1397

پاورپوینت تعارض و مذاکره..........شنبه 13 مرداد 1397

چرا راه اندازی یک استارتاپ موفق، استرس زا است؟ ..........شنبه 13 مرداد 1397

۵ مهارت اصلی و مورد نیاز کار در آینده ..........شنبه 13 مرداد 1397

وقتی می‌توان از کویر و بیابان پول درآورد ..........شنبه 13 مرداد 1397

۱۰ شرکت بزرگ اقتصادی جهان را بشناسید ..........شنبه 13 مرداد 1397

انفجار انقلاب دیجیتال را باور کنید ..........شنبه 13 مرداد 1397

شما هم آرزوی داشتنش را دارید؟ ..........شنبه 13 مرداد 1397

برترین فروشنده‌های گوشی موبایل در جهان معرفی شدند ..........شنبه 13 مرداد 1397

این نکات را هنگام استفاده از وای‌فای رعایت کنید ..........شنبه 13 مرداد 1397

پای استوری به یوتیوب هم باز شد ..........شنبه 13 مرداد 1397

دانستنی های بازاریابی و فروش(15)..........یکشنبه 3 تیر 1397

همه پستها