یکی از برندهای معتبر در حوزه غذا دانکینز دوناتز است که به تازگی اعلام کرده است که در نظر دارم نام تجاری برند خود را کوتاه کند و آن را با حذف کلمه دوناتز به دانکین “Dunkin” تبدیل کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و کار، دانکینز دونات دارای یک شخصیت برند پرقدرت است. این برند در بین مخاطبین خود به خوبی جا افتاده بود و مخاطبین با آن ارتباط برقرار کردند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چرا باید یک برند با شخصیت قوی و شناخته شده در بین مخاطبین خود، نام برند خود را تغییر دهد!

شرکت دانکینز به عنوان رهبر صنعت دونات در جهان حکمرانی می‌کند و بیش از ۶۰ درصد سهم بازار را از آن خود کرده است؛ همچنین در حال حاضر ۱۱۳۰۰ شعبه در سراسر دنیا دارد. تغییر نام این برند مطمئناً هزینه‌های فراوانی برای اطلاع‌رسانی به مشتریان دارد.

اما با هم نگاهی کنیم به برندهایی که در دوره زمانی موفقیت خود، نام برند خود را تغییر داده‌اند.

اصولاً تغییر نام برند با هدف انتقال مزایا و ویژگی‌های مثبت شخصیت برند به نام جدید و فراموش کردن ویژگی‌ها و نقاط منفی و ضعف برند انجام می‌پذیرد. در برخی موارد نیز این تغییرات به خاطر برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مخاطب و شفافیت بیشتر اتفاق می‌افتد.

زمان مناسب؟

زمان مناسب برای تغییر نام برند وقتی است که استراتژی تمرکز شما تغییر می‌کند و می‌خواهید با یک بلندگو آن را به گوش همگان برسانید. همچنین زمانی که بخواهید ارزش برند و مفهوم آن را در ذهن مخاطب تغییر دهید باید به سراغ این تکنیک در برندینگ بروید.

چرا؟

به نظر شما تغییر بنرد دانکینز دوناتز به دانکین ارزش آفرینی بیشتری برای برند دارد؟ یا تنها در راستای ترندهای جدید تغییر نام برندها و کوتاه کردن آنها اتفاق می‌افتد؟

اما یک نکته در تغییر نام برند بسیار مهم است، آیا مشتریان پذیرش این تغییر نام برند را دارند یا خیر؟ آیا تغییر نام در اسم برندی مثل دانکینز دوناتز در ذهن مخاطب و مشتری ایجاد شک و شبهه نمی‌کند؟

قبل از تغییر نام برند باید به چرایی این سوالات فکر کنیم و سپس بر اساس گزینه‌های موجود وارد عمل شویم.


منبع:اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

بهترین روش برای برنامه‌ریزی بلند مدت در استارتاپ‌ها ..........پنجشنبه 3 اسفند 1396

۵ قانون برای مدیریت موفق پروژه‌‏های بزرگ و پیچیده ..........پنجشنبه 3 اسفند 1396

۳ اشتباه مخرب در مدیریت کارمندان ..........پنجشنبه 3 اسفند 1396

سرمایه‌گذاران فرشته به استارتاپ‌ها چه کمکی می‌کنند؟ ..........چهارشنبه 2 اسفند 1396

نقش EQ بالا در بازاریابی موفق ..........سه شنبه 1 اسفند 1396

در انتخاب تیم تولید محتوا وسواس به خرج دهید! ..........دوشنبه 30 بهمن 1396

چند روش ساده برای کاهش هزینه‌ها در کسب و کار ..........دوشنبه 30 بهمن 1396

با ارزش‌ترین استارتاپ‌ها در آمریکا ..........دوشنبه 30 بهمن 1396

چگونه فضای کاری خود را به محیطی جذاب تبدیل کنیم؟ ..........دوشنبه 30 بهمن 1396

تعیین نقطه آغاز تغییر در کسب و کار ..........چهارشنبه 25 بهمن 1396

مفهوم صحیح استارتاپ ..........چهارشنبه 25 بهمن 1396

چرا کارآفرینان برتر روزشان را با عادت‌های پایدار شروع می‌کنند؟ ..........یکشنبه 22 بهمن 1396

چگونه مانند یک کارآفرین رشد یابید؟ ..........یکشنبه 22 بهمن 1396

۱۰ ویژگی متمایز کننده مدیران موفق ..........پنجشنبه 19 بهمن 1396

چگونه در شبکه‌های اجتماعی مشتری واقعی جذب کنیم؟ ..........چهارشنبه 18 بهمن 1396

۶ نکته کاربردی برای آموزش فروش موفق به کارمندان ..........چهارشنبه 18 بهمن 1396

راهکارها و موانع تشکیل یک تیم موفق کسب و کار ..........چهارشنبه 18 بهمن 1396

۳ نکته اساسی در ارزیابی عملکرد کارکنان ..........چهارشنبه 18 بهمن 1396

شش دلیل برای به روز رسانی طرح کسب و کار خودتان ..........چهارشنبه 18 بهمن 1396

۱۰راه تبلیغ محصول که همچنان مؤثرند ..........دوشنبه 16 بهمن 1396

همه پستها