دوشنبه 30 مرداد 1396  10:40 ب.ظ

به این امر اعتقاد داشته باشید که همیشه حق با مشتری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و کار ، به این امر اعتقاد داشته باشید که همیشه حق با مشتری است. اگر مشتری مشکلی دارد، حال اگر مشکل اش واقعی باشد یا حاصل سؤتفاهم فرق نمی کند. با گوش دادن به حرف های او می توانید سؤتفاهم را درک کنید و آنها را از میان بردارید.

مشتری ریئس است. او حقوق ما را می پردازد و سود نصیب مان می کند. آن هایی که این واقعیت را درک کرده اند، تلاش می کنند همه ی کارها را به بهترین شکل انجام بدهند، حتی زمانی که شرایط سخت تر و سخت تر می شود.

1 - به شغل و اصول آن افتخار کنید

اگر این تفکر را نداشته باشید دو راه وجود دارد:

دلایلی که باعث شده شما این طور فکر نکنید پیدا کنید و باید آنها را یکی یکی برطرف کنید.

در صورت عدم موفقیت، شغل دیگری پیدا کنید تا بتوانید در زندگی پیشرفت کنید.

2 - همیشه شاد باشید

همیشه شاد باشید و به این ترتیب شادی را به دیگران هم منتقل کنید. به یاد داشته باشید که ما لبخند نمی زنیم که شاد شویم بلکه چون شاد هستیم لبخند می زنیم این حالت زمانی میسر است که ذهن خود را واداریم به چیزهای خوب فکر کند. این امر زمانی اتفاق می افتد که مطالب خوب بخوانیم و با دوستانی هم صحبت شویم که افکار خوبی دارند. مراقب باشید بدون توجه به آن که ظاهر مشتری چگونه است، خوش رفتار یا بد رفتار است، تحصیلکرده است یا خیر، رفتار انسانی و مثبت خود را با اوحفظ کنید. شاید این امر سخت باشد اما می توانید این امر را جزو عادات خود در آورید.

3 - رفتار خوب را بیاموزید

نام مشتری خود را یاد بگیرید و آن را هنگام صحبت به کار ببرید. مشتری هنگامی که نام خود را می شنود احساس می کند به موسیقی دلنشین گوش می دهد. هرگز با مشتری بیش از حد آشنایی و دوستی برقرار نکنید. البته تعیین حد و مرز قدری مشکل است، این دیگر بسته به هنر شماست که چگونه تعادل برقرار کنید. مطمئنا راه اشتباهی را طی نخواهید کرد.

4 - در مقابل مشتری همیشه بگویید: بله قربان، به او نگویید خیر قربان

وقتی مشتری مشکلی دارد به راه هایی فکر کنید که می توان به او جواب مثبت داد، حتی اگر لازم بود برای رفع مشکل او نزد همکار دیگری بروید یا به قسمت دیگر شرکت مراجعه کنید.

5 - هرگز با مشتری بحث نکنید

به این امر اعتقاد داشته باشید که همیشه حق با مشتری است. اگر مشتری مشکلی دارد، حال اگر مشکل اش واقعی باشد یا حاصل سوءتفاهم فرق نمی کند. با گوش دادن به حرف های او می توانید سؤتفاهم را درک کنید و آنها را از میان بردارید. سوءتفاهم ها همیشه وجود دارند. اکثر اوقات این موضوع را نمی فهمیم، چون عادت داریم وسط حرف مشتری بپریم. مشتری به اندازه ما درباره محصول مان آگاهی ندارد. بحث کردن مثل شعله است، می توانید با موافقت کردن با او شعله را به خاکستر تبدیل کنید، یا با بحث کردن شعله را بیشتر فروزان کنید.

6 - به مشتری قول هایی بدهید که می توانید به آن عمل کنید

همیشه درباره ی زمان تحویل، صورتحساب خدمات، خدمات بی دردسر و این طور چیزها قول هایی به مشتری می دهید.فکر کنید و مراقب باشید با احتیاط عمل کنید. همیشه خطاها قابل جبران نیستند. پس از قول هایی که به مشتری می دهید فکر نکنید که همه ی امور خود به خود پیش می روند. سعی کنید موانع را برطرف کنید. این را بدانید اگر یک مشتری از پیش شما ناراضی برود با خود چندین مشتری دیگر را نیز می برد.


منبع:اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

نحوه جذب دائمی مشتری در بازاریابی موبایلی ..........شنبه 1 مهر 1396

۶ خطای بازاریابی دیجیتال ..........شنبه 1 مهر 1396

۱۰خطری که تجارت جهانی با آن رو به رو است..........پنجشنبه 30 شهریور 1396

یک فرمول ریاضی که هر کارآفرین باید بداند ..........پنجشنبه 30 شهریور 1396

چگونه روش‌های بازاریابی را به روز کنیم؟ ..........دوشنبه 20 شهریور 1396

پرورش قورباغه، درآمدی برابر با یک چاه نفت ..........دوشنبه 20 شهریور 1396

سه شیوه درآمدزایی در کسب و کارهای خانگی ..........دوشنبه 20 شهریور 1396

چند روش ساده برای بهبود روابط در محیط کاری ..........دوشنبه 20 شهریور 1396

نقش استارت‌آپ‌ها در حل بحران بیکاری ..........دوشنبه 20 شهریور 1396

چند توصیه طلایی برای بازاریابی بهتر ..........چهارشنبه 15 شهریور 1396

چگونه مهارت‌های شنیداری کارمندان را بهبود ببخشیم؟ ..........چهارشنبه 15 شهریور 1396

۶ نکته در مورد مدیرعامل ایرانی اوبر ..........دوشنبه 13 شهریور 1396

اعتماد به کارمندان رمز پنهانی یک مدیر موفق ..........دوشنبه 13 شهریور 1396

ثروتمندترین انسان‌های جهان چه می‌خوانند ..........شنبه 11 شهریور 1396

۵ قانون موفقیت در کسب و کار از زبان مایکل گربر ..........شنبه 11 شهریور 1396

روشی برای نجات کسب و کارهای عقب افتاده ..........پنجشنبه 9 شهریور 1396

شش نکته اساسی برای برندسازی یک برند جدید ..........پنجشنبه 9 شهریور 1396

شادکاری روشی برای افزایش بهره‌وری ..........پنجشنبه 9 شهریور 1396

روش‌هایی برای جذب حداکثری مشتری در استارتاپ ..........پنجشنبه 9 شهریور 1396

چگونه جذاب باشیم؟ ..........پنجشنبه 9 شهریور 1396

همه پستها