اپلیکیشن نوعی نرم‌افزار کامپیوتر است که برای استفاده کاربر نهایی استفاده می‌شود. اکثر نرم‌افزارهایی که روزانه استفاده می‌کنیم، شامل این تعریف می‌شوند. انتظار می‌رود میزان دانلود اپلیکیشن تا سال 2020 با نرخ رشد 8/ 1 برابری به 378 میلیارد بار برسد.

گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در سال‌های اخیر به محبوب‌ترین ابزارهای شخصی و همراه در سراسر دنیا تبدیل شده‌اند. اما این ابزارهای هوشمند، محبوبیت خودشان را مدیون اپلیکیشن‌های متنوع و متفاوتی هستند که برای آنها ارائه شده‌اند. در ایران نیز سالانه حدود 70 هزار اپلیکیشن تولید می‌شود که تعدادی از این اپلیکیشن‌ها در بازار توفیق چندانی پیدا نمی‌کنند. تغییر و تحولات صورت گرفته در بازار اپلیکیشن ما را به این نقطه می‌رساند که حرکت از تولیدمحوری به سوی بازارمحوری با حرکت سریع در حال چرخش است. یکی از دلایل عدم موفقیت این اپلیکیشن‌ها در بازار عدم توجه به اندازه بازار است.  به گزارش دنیای اقتصاد، منظور از اندازه بازار، خرید ریالی یک محصول یا خدمت در یک بازه زمانی، مثلا یک‌سال در یک کشور است. بیل گیتس در این زمینه می‌گوید: «فرق است بین کارآفرینی که وقتی می‌پرسند اندازه بازار محصولات شما چقدر است می‌گوید اوه! خیلی زیاد و کارآفرینی که می‌گوید اندازه بازار محصولات و خدماتی که در آن فعالیت می‌کنیم، یکصد میلیون دلار است.» از دیگر توصیه‌های متخصصان بازاریابی به تولیدکنندگان اپلیکیشن عبارت است از:

1) بازار را بررسی و تحلیل کنید: درست مانند هر کسب‌وکار دیگری، موفقیت شما در گرو درک صحیح و تحلیل درست از بازار نهفته است. اپ استور و گوگل پلی و کافه بازار مهم‌ترین بازارهای نرم‌افزاری هستند که در این زمینه پیش رو دارید. بهترین راه برای درک اپ‌استور اپل و کافه بازار و... نگاه کردن به فهرست‌های پرفروش‌ترین و برترین برنامه‌های رایگان، برترین برنامه‌های در حال رشد و... است. اپل قادر به ارائه‌ چنین فهرست‌هایی در هر یک از دسته‌بندی‌های مورد علاقه شما است.

بهتر است این آمار و ارقام را به‌طور مرتب بررسی کنید و موارد مهم را در دفترچه یادداشت‌تان بنویسید. انجام چنین کاری در درازمدت شما را از برنامه‌های موفق، طرح‌های محبوب و بازاریابی پیرامون مدل‌های گوناگون قیمتی آگاه می‌سازد. باوجود اینکه انجام این کار دشوار به نظر می‌رسد، انجام تحقیقات بسیار ساده بوده و هزینه خاصی هم ندارد.

2) سازگاری ایده‌های نو با برنامه‌های موفق: از کجا می‌دانید برنامه‌ شما مورد توجه بازار قرار می‌گیرد؟ بهتر است برای چنین کاری به جدول برترین برنامه‌ها نگاهی بیندازید. آیا برنامه‌هایی نظیر آنچه قصد تولیدش را دارید، در آنجا فهرست شده است؟ اگر بله، این پتانسیل وجود دارد که برنامه‌ای موفق داشته باشید و اگر این طور نیست، باز هم به نگاه کردن ادامه دهید. به همین سادگی.

3) تجربه‌ کاربر را در برنامه خود طراحی کنید: حال زمان آن فرارسیده تا تجربیات خود را به ماهیتی قابل لمس تبدیل کنید. برای تبدیل درست ایده‌ها، پیشنهاد می‌شود آن را روی کاغذ بکشید. گرچه ممکن است برخی ترجیح دهند از ابزارهای دیجیتال نظیر برنامه فتوشاپ یا Draft استفاده کنند. هر روشی که با آن راحت‌تر هستید را برگزینید. این روش بهترین راه برای ارائه جزئیات مربوط به برنامه‌نویسان است.

هر چه توضیحات واضح‌تری ارائه کنید، در زمان کار با برنامه نویسان با مشکلات و سوءتفاهم‌های کمتری مواجه می‌شوید. هدف، انتقال صحیح معانی و اهداف کلی کار به‌گونه‌ای است که در نهایت منجر به تولید برنامه‌ای کاربردی شود.

4) برنامه‌نویسان توانمند را به‌کار گیرید: پیدا کردن و به‌خدمت گرفتن نخستین برنامه‌نویس، کاری دشوار و گاه زمانبر است، اما بکوشید این زمان را با دقت صرف کنید. یافتن افراد توانمند شما را از تأخیرهای ناخواسته در حین کار دور کرده و روند توسعه برنامه را تسریع می‌کند و به مراتب از هزینه‌ها خواهد کاست. بهتر است همیشه به دنبال افراد با استعداد جدید باشید و آنها را در گروه خود جای دهید.

5) آزمایش برنامه: زمانی که برای آزمایش برنامه صرف می‌کنید بسیار مهم است چرا که روند استفاده‌ کاربر نهایی از برنامه را به چشم خواهید دید. ممکن است کاربران سوالاتی در ذهن داشته باشند، سوالاتی که به ذهن شمای توسعه‌دهنده خطور نمی‌کند. این موارد نیز بسیار مهم و حائز اهمیت است. طرح‌های اولیه‌ تهیه برنامه را کنار بگذارید و بکوشید تمامی جوانب کار را به خوبی بسنجید. هرگز تصور نکنید ممکن است بخشی از برنامه به‌دلیل آنکه قبلا خوب کار می‌کرده از آزمایش مبرا است. باید تمامی بخش‌های برنامه را همیشه کنترل و بررسی کنید؛ به‌خصوص پیش از انتشار نهایی محصول. نباید روند آزمایش برنامه تنها به شما محدود شود. ممکن است این برنامه تنها برای شما قابل فهم باشد اما برای سایرین چنین نباشد. از هرکسی که می‌شناسید کمک بگیرید تا برنامه‌ای خوب داشته باشید.

6) برای برنامه خود بازاریابی کنید: اپ استور، کافه بازار و...مملو از برنامه‌های عالی و کاربردی است. پس برای کسب موفقیت نیاز به تبلیغات و بازاریابی برای برنامه‌تان دارید. برای بازاریابی موفق، لازم است به چندین حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشید. در واقع ابزارهای اولیه‌‌ای که برای موفقیت برنامه‌تان در اختیار دارید، همانا فرصت بازاریابی برای آن است. کار شما از طراحی آیکون برنامه تا انتها و انتشار آن همگی به بازاریابی صحیح بستگی دارد. علاوه‌بر بازاریابی، باید برنامه را با توجه به نیاز مخاطبان و تحرکات رقبا همیشه به روز نگه داشته و تغییرات سازنده‌ای در آن اعمال کرد.

روش‌های فروش اپلیکیشن

1) یک ویدئو بسازید و به اشتراک بگذارید: ساختن ویدئو یکی از بهترین کارها برای نمایش اپلیکیشن شماست. یک ویدئو از نحوه کار اپلیکیشن تهیه کنید و از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. هرقدر ویدئو شما جذاب‌تر باشد، احتمال خرید اپلیکیشن شما بیشتر می‌شود.

2) نظریات مشتریانتان را درباره اپلیکیشن‌تان منتشر کنید: درج نظر مشتریان سابق و فعلی درباره اپلیکیشن‌تان یک راه برای جذب مشتریان جدید است.

3) دوره‌هایی برای دانلود رایگان برنامه خود در نظر بگیرید. به این ترتیب می‌توانید کاربران را ترغیب کنید با محیط برنامه شما آشنا شوند؛ موضوعی که برای انتشار برنامه‌های کاربردی حیاتی است. این نسخه رایگان را حداکثر بین تمامی مشتریان احتمالی توزیع کنید. در این نسخه روش‌های تهیه سریع اپلیکیشن کامل را نیز توضیح دهید تا به سرعت در اختیار مشتریان احتمالی‌تان قرار گیرد.


منبع:اقتصاد آنلاین


نظرات()   
   
آیفون
دوشنبه 10 مهر 1396 06:37 ق.ظ
راضی ام ازت
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
آخرین پست ها

با اپلیکیشن‌ها درآمدزایی کنید ..........چهارشنبه 26 مهر 1396

۸ نکته‌ای که قبل از راه‌اندازی استارتاپ باید دانست ..........چهارشنبه 26 مهر 1396

کارآفرینی با یک گیاه کدو شکل ..........سه شنبه 25 مهر 1396

پرورش گل، کسب و کاری با ۳۰میلیون درآمد در ماه ..........سه شنبه 25 مهر 1396

مسوولیت‌های مهم مدیران بزرگ ..........سه شنبه 25 مهر 1396

پنج گام مشتری‌مداری در عصر دیجیتال ..........سه شنبه 25 مهر 1396

نکاتی که یک استارتاپ باید از دنیای کارآفرینی بداند ..........سه شنبه 25 مهر 1396

8 نکته برای نوشتن یک عنوان تبلیغاتی تاثیرگذار..........شنبه 22 مهر 1396

پیروزی درفروش های پیچیده..........شنبه 22 مهر 1396

پرورش قزل آلا، کسب و کاری کم هزینه و پر سود ..........شنبه 22 مهر 1396

ضریب موفقیت استارت آپ‌ها در شهرهای کوچک ..........شنبه 22 مهر 1396

سرمایه گذاران فرشته خو به دنبال چه هستند؟ ..........شنبه 22 مهر 1396

۱۰ ایده‌ جالب که صاحبانش را میلیونر کرد ..........سه شنبه 18 مهر 1396

تشخیص فرصت‌های کارآفرینی با این راهکارها ..........سه شنبه 18 مهر 1396

ترفندهای بازاریابی از زبان حرفه‌ای ها ..........سه شنبه 18 مهر 1396

۶عنصر اصلی در یک استراتژی بازاریابی موثر ..........سه شنبه 18 مهر 1396

چگونه مدیری دوست داشتنی باشید؟ ..........سه شنبه 18 مهر 1396

داستان سرایی مشتری در استراتژی بازاریابی دیجیتال..........چهارشنبه 5 مهر 1396

۱۰ نکته برای سنجش توان مالی کسب و کار ..........چهارشنبه 5 مهر 1396

۷ اشتباه مهلک در برخورد با مشتری ..........دوشنبه 3 مهر 1396

همه پستها